#1 2009-04-17 23:46:53

Kokoju

Moderator

Zarejestrowany: 2009-03-10
Posty: 64
Punktów :   

Hungry Gauntlet

http://img.ccgdb.com/duelmasters/cards/15/14.jpg

Name: Hungry Gauntlet
Cost: 4
Civilization: Darkness
Type: Cross Gear
Rules Text:
Cross Gear: Put this card in the battle zone when cast. To cross this card with a creature, pay this card's cost again. When that creature leaves the battle zone, this card remains in the battle zone.
Instead of having the crossed creature attack, you may tap it to use its ability.
Destroy all creatures with power equal to or less than that of the crossed creature.
Mana Number: 1
Rarity: Rare
Collector Number: 14/55
Set: Secret of Hidden Gear

Imię: Głodny Gauntlet
Koszt: 4
Cywilizacja: Ciemność
Typ: Dodatkowe wyposażenie
Efekt:
Dodatkowe wyposażenie: Połóż tą kartę do Strefy Bitwy kiedy płacisz. Aby ulepszyć tą kartę ze stworem, zapłać koszt tej karty znowu. Kiedy ten stwór opuszcza strefę bitwy, ta karta pozostaje w strefie bitwy.
Zamiast atakować ulepszonym stworem, możesz tapnąć tego stwora, by użyć tej umiejętnosci:
Zniszcz wszystkie stwory o mocy ulepszonego stwora, lub mniejszej.
Numer many: 1
Rzadkość: Rzadki
Numer kolekcjonerski: 14/55
Set: Sekret Ukrytych Wyposażeń
To już druga moja KT na tej stronie, a z tej okazji postanowiłem napisać coś ciekawszego, niż nasze standardowe KT: stwory, czy czary.
Pierwsze, co się nam rzuca w oczy to dziwny wygląd karty – sześciokąt. Taki wygląd mają nowe (a właściwie w Japoni to już stare - ju ż zrobili karty "Forteca" co to ma obrazek zamiast sześciokątu - kształt standardowej wieży z blankami) rodzaje kart – Dodatkowe Wyposażenia – które pojawiły się set wcześniej, zwanym „Generacja Wyposażeń”. Jeśli ktoś nie zrozumiał wytłumaczenia w tabelce, wyjaśnię: najpierw kładziemy za powiedzmy 4 many tą kartę, zaś jeśli chcemy ulepszyć tą kartę o zdolność naszej karty, możemy kolejny raz zapłacić koszt karty i wzbogacić stwora o tą zdolność. Ponadto, czary wzmacniające stwory typu Magma Gazer lub Muscle Charger działają na jedną turę, zaś  nasze wyposażenia działają na okrągło, dopóki przeciwnik nam nie zniszczy naszego wyposażenia specjalnymi kartami – ale tych kart jest bardzo mało. Gdyby tego było mało, że te czary działają na okrągło, kiedy nasz ulepszony stwór ginie, czar zostaje na polu i czeka, aż zapłacimy maną, by znów ulepszyć innego stwora. Streszczenie opisu Dodatkowych Ulepszeń mamy za sobą, przejdźmy do efektu: zdolność TAP’u, niszczymy wszystkie stwory o mocy stwora ulepszonego. No to masakra. Możemy wezwać tanie karty typu Locomotiver, czy Burning Mane, i rzucić Muscle Charger, a następnie użyć efektu naszego ulepszenia. Inne może być użyte combo, jeśli oparliśmy deck na jakiejś rasie, np. Cyber Lordowie i Hedriany. Używamy zdolności TAP’u Hokiry na hedriany, poprzednio ulepszająć np. Necrodragona Gilnda, czy jakieś silne mięsko armiatnie. Potem używamy zdolności TAP’u Battleship Mutanta, i o ile mamy Mongrel Mana w polu, to będzie jak śmierć Stalloba z mocnym drawem (Bo wątpię, by w szóstej czy siódmej turze opp miał krita o mocy ok. 11000). A teraz najlepsze: Hedriany wróciłyby nam do ręki, a nasz Głodny Hauntlet  pozostałby w polu. Jeśli mamy nową Hokirę i Gilanda w ręce, możemy ponownie użyć efektu. (Choć byłby efekt najpewniej gorszy od tego pierwszego użycia, bo już by opp miał silniejsze krity na polu)
Hauntlet jest razem z Quake Staffem najlepszymi Cross Gearami Darknessu. W tym jednak Hauntlet przebija Staffa, że do niego trzeba sporo mięsa armiatniego, by zrobić z nich Slayerów. Z Hauntletem jest odwrotnie: trzeba jednego, silnego stwora. Możemy nim jeszcze trochę zawojować na polu – Hauntlet nie daje efektu niszczenia owym potków, ale zdolność TAP’u. Więc jeśli nie chcemy, nie musimy użyć efektu. Jeśli zaś mamy po prostu mocnego potka – np. Abzo Dobę z mocą 21000, a opp zalał pole potkami z mocą 4000-5000, możemy użyć Hauntleta jako ratunku. Widzita ludzie więc efekt mocy Gauntleta? Co prawda używanie Hauntleta często sprawia, iż i my ponosimy straty, to jednak dobre wykorzystanie tej karty zwiększy straty przeciwnika. Co lepsze, jeśli poświęcimy naszego Galbazeeka, co atakiem niszczy nam tarczę, popatrzmy, jakie cenne stwory możemy oppowi zmiażdzyć:
Tanzatyne, the Awakener
Petrova, Channeler of Suns
Mist Rias, Sonic Guardian
Bolmeteus, Steel Dragon
Bluum Erkis, Flare Guardian
+
Mnóstwo blockerów, bo jedyne blockery, które wtedy by ocalały to Ladia Bale i Syrius (choć szanse, że pojawi się w polu to jakieś 0,5%).
A teraz czas na „Hauntlet, Spi..dalaj”, czyli lista stworów, które znacząco ograniczą używanie Hauntleta:
Petrova, Channeler of Suns – największa udręka każdej karty niszczącej stwory do jakiejś mocy, bo w tym przypadku poświęcając Galbazeeka (bo według mnie to najlepszy materiał pod Hauntleta) zniszczy stwory o mocy początkowej 5000 lub mniej. Co prawda zniszczy stwory o mocy 5000 lub mniej tylko jednej rasy, ale i tak Petrova to spore ograniczenie.
Pala Olesis, Morning Guardian – nie tak źle, jak u Petrovy, ale to i tak mocne ograniczenie, bo działa na wszystkie stwory oppa i w dodatku o bazowej mocy 7000. A dwie? 5000. A trzy…?
Re Bil, Seeker of Archery/Shadow Moon, Cursed Shade – karty, które również ograniczają użycie Gauntleta. W przypadku Shadow Moona nie tak źle, bo efekt obu działa na każdego stwora danej ciw, więc i my mniej stracimy.
Discard, Mana Destroyer i Cross Gear Destroyer: Discard jest już rzeczą powszechną. Sporo discarderów jest tanich, choć jeśli w czwrtej turze wejdzie Hauntlet, to opp go nie zdiscarduje. Drugą rzeczą wymienioną jest mana destroyer. Choć w czwartej turze opp nie ma dużo mana destroyerów do wyboru (tylko Engineer Kipo i Mana Crisis), to jednak opp może nas powstrzymać od wezwania jakiegoś taniego siłacza. Trzecia rzecz jest mało popularna. Bardzo jej mało. Więc rzadko czujemy się nim zagrożeni.
Oczywiście efekt ma także dyzefekt, bo w tym przypadku dużo stracimy. Jeśli jednak odpowiednio się zatroszczymy, my stracimy 2-3 stwory, a przeciwnik 4-5. Co więcej, możemy użyć efektu naszego spellku zależnie od rodzajów talii przeciwnika:
Rush – polecam Gilanda lub Motorcycla do talii, najlepiej tego drugiego, bo jeśli powstrzymamy oppa do 6 tury możemy sprzątnąć przeciwnikowi całe pole.
Mill – Gilandy, Galbazeeki, Zorvazy lub Daidalosy. Najlepiej to ostatnie.
Controlki:
Mana Control: skoro opp będzie uszczuplał nam manę, radziłbym Gilandy i Zorvaze.
Hand: Najciężej użyć Hauntleta. Trzeba więc  używać Gilanda, jak w Mana Control, bo opp
będzie nam starał się discardować sporo kart, więc nie ma mowy o czekaniu na mocnego
swtora. (chyba, że będziemy dodawać karty na manę, i wysunie nam się Zorvaz/Galbazeek.
Shield Control: skoro większosć stworów do takiej talii jest droga i mocna, warto użyć do
tego Galbazeeka, albo – aby zrobić efekt zaskoczenia – warto nie używać Hauntleta od
czwartej tury nie uzywać Hauntleta, by odsunął się w kont i został przez wroga zapomniany, a
następnie zużywając 6 many najpierw wezwać Leggionaire Lizarda, a następnie za 8 many 
wezwać Daidalosa i zapłacić manę, by ulepszyć Daidalosa i go wzbogacić o zdolność, której
się użyje.Wtedy padną wszystkie stwory Shield Controlu – Death Phoenix, Core-Crash
Lizard, Bolmeteus, Steel Dragon i Gajirabute, Vile Centurion.
Podsumując: karty tej należy używać z rozwagą. Spellem możemy wyczyścić pole z tanich
stworków, a jeśli mamy Mongrel Mana w polu (który i tak zginie), to zapelnimy sobie
rękę. Przez koszt ciężko jest przyzwać Wyposażenie i go użyć, więc przejdźmy do plusów i
minusów:
+Cross Gear (zostaje na polu, a mało jest kart niszczących Cross Geary)
+Efekt
+Obrazek :E
-Koszt
-Obusieczność efektu
Neutralne:
Set (Japoński, i nie produkują go w Anglii, ale z drugiej strony są tam ciekawe karty)
Tap Ability (z jednej strony możemy użyć zdolności TAP'u w odpowiednik momencie. Z drugiej strony, nie możemy wezwać stwora i zniszczyć stwory o jego mocy lub mniejszej, bo cierpi na chorobę przyzwania, a wezwanie jakiegoś mocniejszego speeda i scrossowanie go wymaga dużo many - ok. 10-12, czyli że lepiej użyć Abyssa)

Ocena: 4+/6

Ostatnio edytowany przez Kokoju (2009-04-18 18:01:40)


http://img24.imageshack.us/img24/6462/sygna27.jpg

Offline

 

#2 2009-04-18 13:02:05

Lux

Administrator

3791680
Zarejestrowany: 2008-11-22
Posty: 352
Punktów :   
Deck: RUG Bombazar Aggro Deck
WWW

Re: Hungry Gauntlet

jeden błąd zostają zniszczone kreatury o mocy MNIEJSZEJ. Co do karty jest ona cross gear'em. możemy przeciwnikowi zniszczyć całe pole, ratując siebie, ale efekt tej karty zadziała negatywnie na nas. Ocena 4-/6

Offline

 

#3 2009-04-18 15:16:36

Kokoju

Moderator

Zarejestrowany: 2009-03-10
Posty: 64
Punktów :   

Re: Hungry Gauntlet

Chodzi o główną tabelkę? Sorka, taka większa "literówka". Już poprawiam ;p


http://img24.imageshack.us/img24/6462/sygna27.jpg

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
Zapoznaj sie z naszą ofertą szamb pralnia ursynów noclegi w ciechocinku