Lux - 2008-12-12 09:29:31

http://dm.tcgplayer.com/db/cardimages/673.jpg

Rules US:
Name: Bombazar, Dragon of Destiny
Cost: 7
Race: Armored Dragon/Earth Dragon
Civilization: Fire/Nature
Type: Creature
Rules Text:
(This creature is put into your mana zone tapped.)
When you put this creature into the battle zone, destroy all other creatures that have 6000 power. Take an extra turn after this one. You lose the game at the end of that turn.
Speed attacker (This creature doesn't get summoning sickness.)
Double breaker (This creature breaks 2 shields.)
Power: 6000
Mana Number: 1
Artist: Sansyu
Rarity: Very Rare
Collector Number: 9
Set: Shockwaves of the Shattered Rainbow

Rules PL:
Imię: Bombazar, Smok Przeznaczenia
Koszt: 7
Rasa: Uzbrojony Smok/Ziemny Smok
Cywilizacja: Ogień/Natura
Typ: Stwór
Tekst zasad:
(Ten stwór zostaje położony w strefę mana w pozycji zatapowanej.)
Kiedy położysz tego stwora do strefy bitwy, zniszcz wszystkie inne stwory o mocy równej 6000. Weź dodatkową turę zaraz po tej. Przegrywasz grę na koniec tej tury.
Szybki napastnik (Ten stwór nie ma choroby przyzwania.)
Podwójny łamacz (Ten stwór rozbija 2 tarcze naraz.)
Moc: 6000
Wartość Mana: 1
Twórca: Sansyu
Rzadkość: Bardzo Rzadki
Numer kolekcjonerski: 9
Zestaw: Shockwaves of the Shattered Rainbow

Mamy przed sobą jedną z najsilniejszych kart Duel Masters. Jest nią Bombazar, Dragon of Destiny. Kiedy po raz pierwszy ujrzano tę kartę, wszyscy wiedzieli, że metagra zmieni się diametralnie. Bombuś wyszedł w DM-10. Właśnie w tym secie ukazały się po raz pierwszy karty multicywilizacyjne. Wiadome było, że czeka nas rewolucja w sensie pojawienie się chociaż jednej karty, która wywoła entuzjazm i jak już wspomniałem zmieni metkę.

Kiedy spojrzymy na Bombazara, pierwsze co rzuca się w oczy to, że jest on kartą multi. Oprócz tego pierwsze na co zwrócimy uwagę to jego pierwszy efekt czyli niszczenie stworów o mocy 6000. To nie jest najlepsze rozwiązanie, gdyż w Dragon Deckach często używane są karty o mocy, którą Bombuś niszczy, m.in. są to: Jagalzor czy Cryptic, który w decku opartym na Bombazarze byłby niezastąpiony. Jednak widzimy też plus tego efektu. Możemy zniszczyć oppowi uciążliwe blocker takie jak Szubs Kin. Następnie dostajemy dodatkową turę. Jest to genialny efekt. Taką umiejętność miał już Balesk Baj, ale to stwór o koszcie 9 man i to jeszcze evo. W ogóle nie opłacało się trzymać go w decku, bo praktycznie zanim go wezwiemy, już jest po grze. Wracając to efektu Bombazara. Różni się trochę od Balesk Baja, ponieważ dostajemy dodatkową turę, ale jeśli w niej nie wygramy, przegrywamy automatycznie. Trzeba doprowadzić do dobrej sytaucji, aby wezwać Bombazara. Najlepiej żeby opp nie miał stworów w BZ lub same attackery. Wtedy w polu wystarczą nam np. 2x Gonta. Możemy wezwać Bombusia do tego Twin Cannon Skyterror, który genialnie współpracują w duecie i mamy porządne OTK. Najgorsze w tym wszystkim są ST. Jeśli przeciwnik ma Holy Awe, Spiral Gate czy Terror Pit pod tarczą to praktycznie możemy porzegnać się z wygraną. I jak wspomianałem przeciwko takim sytuacjom najlepszy byłby Cryptic Totem, ale efekt Bombazara go zniszczy. Niestety takie świetne karty jak Bombazar mają też minusy. Bombazara testowałem z różnymi typami decków, m.in. BUY Controle czy UB Controle i muszę przyznać, że szybko ograłem takie Decki, gdyż Talie na Bombazarze są bardzo szybkie i nie dają przeciwnikowi dobrze "rozwinąć" BZ. Omawiana kart jest Speed Atackerem czyli bardzo dobrze. Może zniszczyć aż 4 tarcze. Rasa jest świetna, bo dzięki niej działają takie karty jak Cocco Lupia, która zmniejszy koszt Bombazar o 2 many. Rzadkość jak na tak dobrą kartę jest bardzo dobra, ponieważ Bombuś otrzymał VR. Według mnie zasługuje na SR, ale to tylko moje zdanie. I teraz końcowa faza KT czyli Set. Jest on bardzo silny. Występują tu karty takie jak: Gajirabute, Bluum i wiele, wiele więcej silnych kart, a także multi. Minusem jest, to że set ten liczy aż 120 kart.

Bombazar zasługuje na ocenę 5+/6.

Mam nadzieję, że dobrze Wam się czytało . ;]

Sry, że tak wcześnie dodałem KT, ale mam sprawdzian z bioli w poniedziałek i muszę się qć przez weekend, a że sidzę w domu to zrobiłem opis teraz. xDD

Bazagazeal - 2008-12-12 17:33:53

Bardzo ładnie opisałeś Bombusia :)
Pochlebiam Cię :*

Ja też go oceniam na: 5+/6 :P

Atanamir - 2008-12-13 09:25:19

Opis wygląda, jakbyś czytał KT z dm.com.pl i pisał to, co z niego zapamiętał :P Chociaż mogę się mylić.

A na Bombazara szkoda mi słów... pierwotnie miała to być karta, która podniesie aggro w erze panujących controli, ale potem zamieniła się w kartę dla n00bów, dzięki której nawet początkujący może zmiażdżyć mistrza north USA w pierwszej grze. Żal.pl

pit21 - 2008-12-20 17:24:15

nie komentujcie kart krótko, plz
Do sprawy
Bombuś to potężna karta. Dodaje jedną turę, ale ta karta jest dla rozważnych, trzeba uważać. Można łatwo przegrać. Karta ma sporo plusów. Jest szybkim napastnikiem. Jest w deckach opartych na nim. Można go używac w dragon deck jak i w RUG'ach czy w RYG'ach. Cóż moznaa jeszcze powiedzieć....
Ma mało wad, ale jest jedna duża, np. opp ma na ostatniej  tarczy Holy Awe i po tobie przegrywasz automatycznie. Zasługuje jednak na tę 5+. ;)))

fiuczer - 2008-12-21 16:13:19

To karta dla noobów.Wszyscy chcą łatwo wygrywać,a robić nie ma komu!!!!!!!wystarczy zneutraliwoć tą karte.Można dać slasha i po wszystkim a jak to nie wystarczny to bloksy typu Jil warka
Kara jest z lekka przesadzona :)

panpodgrzewacz - 2009-03-18 15:49:41

bombazar jest  super bo albo przegrywasz albo wygrywasz gre

Kokoju - 2009-03-18 19:44:54

Każda karta jest super bo albo wygrywasz albo wygrywasz gre. A co to? Jak wezwe hulcusa to remis? ^^

dado - 2009-03-23 18:00:51

Nie czytajcie jego postów podgrzewacza.ja go znam .on nie ma mózgu i wszędzie ma ten głupi nick jeszcze bez przerwy.
a jeśli chodzi o bombusia to mam na nim talie,taką dla zabawy ,bo na turniejach gram rushem.karta jest przydatna ale
czasami może cię zgubić przez ten efekt więc trzeba być ostrożnym i przewidzieć kiedy go wystawić

kopiowanie starych kaset boxserwis Komornik Szczecin