„Strategia Deck’ów RUB”
Hajgajs! No więc dziś zajmę się opisywaniem taktyki Deck’ów Control, oraz jakie cywilizacje powinny się w niej znaleźć (nie jest to wcale takie proste). Zacznijmy od ,tego że mimo iż zwykły Water - Darkness Control jest dobry, ale ja uważam ze połączenie z ogniem jest potężne! Więc, zastanawiamy sie po co dodawac ogien? W ogniu są bardzo dobre karty do Kontroli a co za tym idzie? Finisher proszę państwa ;] Więc teraz pokaże wam przykładowy taki Deck, a potem opisze wam jego taktykę
Fire (17): 2x Bazagazeal Dragon (Czy muszę tłumaczyć jego rolę w tym Deck’u) 2x Apocalypse Vise (j.w.) 2x Heavyweight Dragon (Normalnie byśmy go nie dali do tego Deck’u ale to taki straszak xD Na dodatek o dobrym efekcie ) 4x Volcano Charger (Mana – Rush ;]) 3x Crimson Hammer (Na Rush’e) 4x Cutthroat Skyterror ( j.w.) Water (21): 4x Aqua Hulcus (Staple) 4x Energy Stream (Staple) 2x Crystal Memory (Searcher czegokolwiek) 4x Corile (Czy muszę tłumaczyc jego role w Control Deck’ach ;P?) 4x Emeral (Staple) 3x Eureka Charger (Tani Draw)
Darkness (23): 4x Terror Pit (Staple) 4x Locomotiver (Discard) 4x Cranium Clamp (j.w.) 4x Bloody Suito (Na Rush’a) 2x Crath Lade, Mercilles King (Według mnie Staple w tych rodzaju Deck’acg ;]) 2x Gajirabute, Vile Centurion (Nie mamy Bolka więc dajemy jego xD) 3x Horuglass Mutant (Świetny do tego Deck’a ;])
Rainbow (6): 2x Miraculous Plauge (Prawie Staple) 2x Deklowaz, the Terminator (Staple) 2x Tanzanyte, the Awakener (Staple)
Total Cards: 67!
Taktyka jest prosta – Control’owanie Oppa a potem rozwaleniem go OTK ;D
By Bazagazeal
|
Fire (20): 2x Bazagazeal Dragon 2x Apocalypse Vise na smaha, albo valianta 2x Heavyweight Dragon sam nie wiem 4x Volcano Charger 3x Crimson Hammer 4x Cutthroat Skyterror na ten tona/rothusa i -1
Dodaj: bolm x2, ew. burst shot x2
Water (17): 4x Aqua Hulcus 4x Energy Stream 2x Crystal Memory na pulpiego i +1 4x Corile na surfera 4x Emeral out 3x Eureka Charger w RUBach nie spisuje się dobrze, przynajmniej u mnie out
Dodaj: thrash x2, w razie problemów z rushem to guarda
Darkness (20): 4x Terror Pit na vortexa 4x Locomotiver na ice vepora i -1 4x Cranium Clamp 4x Bloody Suito 2x Crath Lade, Mercilles King na lost soula 2x Gajirabute, Vile Centurion out 3x Horuglass Mutant
Rainbow (8/9): 2x Miraculous Plauge out 2x Deklowaz, the Terminator out 2x Tanzanyte, the Awakener
Dodaj: Spermas x2, melnia x2/3
Total 66/687 Że co?! 687?! xD Chyba 68 ;] - Baza Baza mi pewnie "7" dopisał. :E
Nie wiem jak takie cuś się będzie sprawdzać ;]
A do tego jeszcze romovale i mas remo, atak w untapy itp.
|
Cóż, taktyka decków RUB jest prosta jak banan :) Ten z reklamy Lotka xD Zawiera się w trzech D: draw, discard, destroy. Naszym głównym celem jest pozbawienie opka do wykonywania jakichkolwiek ruchów, łącznie z zaciskaniem zwieracza, przełykaniem śliny i oddychaniem :) Jak to zrobić? To chyba oczywiste: opróżnić mu łapę, która jest jego podstawowym źródłem zagrań. Tutaj możemy użyć wielu kart, ale najpopularniejsze, to: Cranium Clamp, Locomotiver/Gigabalza, Lost Soul. Mimo to, opp zawsze jest w stanie zagrywać z topdecka, ale uparci mogą pozbawić go tego 'atutu' za pomocą corile'a. Ale... no właśnie, czasami pojawia się ale. Czasem coś z tej ręki przeciwnika może przypadkowo wydostać się do battle zone. I tutaj dochodzimy do drugiego D. Wiadomo, że lepiej zapobiegać niż leczyć, ale czasami nie ma wyboru. Trzeba rozwalić to, czym dysponuje w polu. To ograniczy jeszcze bardziej jego ruchy i uniemożliwi mu działań szkodzących nam. Czasem jednak warto pozwolić samotnemu kritowi posiedzieć turę w polu, bo może nam to przynieść miły profit w postaci zwiększenia ręki. Ale lepiej nie przesadzać i pozbywać się zagrożeń w miarę szybko. Pozwolą nam na to najczęściej: Crimson Hammer, Spastic Missile, Cutthroat Skyterror, Volcano Charger, Searing Wave, Valiant Warrior Exorius, Gattling Skyterror, Bazagazeal Dragon, Apocalypse Vise, Mechadragon's Breath, Death Smoke, Hopeless Vortex, Terror Pit. Jak widać wybór mamy spory. Wszystko jest pięknie i w ogóle, ale jest kolejny problem. Musimy mieć wystarczające zasoby, aby nasz plan zrealizować. W Duel Masters jedynym zasobem są karty, im więcej tym lepiej. Dlatego masowy Draw jak najbardziej pomoże nam w osiągnięciu celu. Zwiększanie ilości kart w ręce profituje wielorako: większą ilością potencjalnej many, większą ilością możliwych zagrań, odpornością na wrogi discard. Draw to właściwie serce RUB controla, długiej gry bez niego nie pociągniemy. Oczywiście oprócz tych trzech ważnych czynników mamy jeszcze działania opóźniające, które pomogą przy słabym rozdaniu. Należą do nich m.in. Bloody Squito, Madrilion Fish, Spiral Gate, Corile, Miraclous Pleauge.
Potrzebny nam jeszcze tylko finisher, ponieważ uzyskanie przewagi to jedno, a wygrana do drugie. Najpopularniejsze rodzaje finisherów w RUB'ie: - Bolmeteus Steel Dragon - Spalara Combo, czyli Delko+Tanza+Gaji - ewentualnie fala hulcusów i locomotiverów, które rzetelnie uskutecznią OTK. Jedną wadą tej metody jest skłonność do występowania parami Surferów i Holy Awe obok siebie pod tarczami.
To chyba tyle, jeśli chodzi o taktykę RUB'a :)
|