Name: Hydrooze, the Mutant Emperor Cost: 4 Civilization: Darkness/Water Type: Evolution Creature Race: Cyber Lord/Hedrian Power: 5000 Rules Text: (This creature is put into your mana zone tapped.) Evolution – Put on one of your Cyber Lords or Hedrians Each of your other Cyber Lords and Hedrians in the battle zone gets +2000 power. Your Cyber Lords and Hedrians can’t be blocked. Mana Number: 1 Artist: Masaki Hirooka Rarity: Rare Collector Number: 17/55 Set: Thrash of Hybrid MegaCreatures
Imię: Hydrooze, Cesarz Mutantów Koszt: 4 Cywilizacja: Ciemność/Woda Typ: Ewolucyjny Stwor Rasa: Cyber Lord/Hedrian Sila: 5000 Efekt: (Ten stwór zostaje położony do twojej strefy many tapnięty.) Ewolucja – Połóż go na jednym z twoich Cyber Lordów lub Hedrianów. Wszystkie inne Hedriany i Cyber Lordowie dostają 2000 mocy. Wszystkie Hedriany i Cyber Lordowie nie mogą zostać zablokowani. Numer many: 1 Artysta: Masaki Hirooka Rzadkość: Rzadki Numer kolekcjonerki: 17/55 Set: Uderzenie Hydbry MegaKreatur
Następnym opisanym przeze mnie stworem będzie świetny stwór do swarmów – Hydrooze. Pointa, the Aqua Shadow jest najgorsza ze wszystkich stworów z serii statsy 5/2000, a Hydrooze jest według mnie najlepszym ze swarmowców „Dodającym efekt i moc stworom jednej z dwoch ras”. Dlaczego? Pod Hydrooza mamy świetne i takie podstawki: Emeral, Propeller, Hourglass, Hypersquid. Co więcej, te rasy mają sporo stworów z efektem jednorazowym np. Corile, Emeral, Marinomancer, Locomotiver… taki Hydrooze to po prostu cudo. A jeśli znajdą się dwa takie Hydroozy po naszej stronie w polu… nie mówmy, co czeka przeciwnika, nieprzyjemne będzie spotkanie z Locomotiverem o mocy 5000 czy Corilem o mocy 6000. Rasy mają liczne stwory, i nie widzę problemu z podstawkami. Teraz popatrzmy na inne tego typu stwory, które wypadają żałośnie w porównaniu do Hydrooza:
Phantomach, the Gigatrooper – nie jest źle, ale Jil Warka mogłaby przerzymać jego Chimery i Armorloidy. A w przeciwieństwie do nich, Hydrooze i jego stwory nie mogą być zablokowane.
Nemonex, Bajula’s Robomantis – bardzo słaba ewolucja. Nie dość, że statsy żałosne (6/5000) to efekt niezbyt ciekawy. Musielibyśmy mieć sporo stworów, chyba, że gramy przeciwko deckom RG. Tu wygra Nemonex, bo Hydrooze da tylko bonus mocy. Jednak efektu Nemonexa użyjemy raz na boży rok, a na kolene nie powala.
Comet Eye, The Spectral Spud – podstawki tanie, ale rasa nieliczna i słaba(w mocy) i ich moc wacha się w granicach 3000-5000(po wzmocnieniu). Choć Hydrooze przegrałby walkę z ziemniakiem, to jednak wielokrotne nawalanie mnóstwem pozornie niegroźnych stworów zmusza przeciwnika do wkładania więcej wysiłku w walenie stworów.
Agira, the Warlord Crawler – efekt nieciekawy, kiedy Gladiator lub Pożeracz ziemi blokuje dobieramy kartę, ale podstawki bardzo drogie – najtańszy Gladiator, może i kosztuje, kosztuje 2 many ale najtańszy Pożeracz Ziemi, Thrash/Tropic Crawler kosztuje aż 4 many.
Hydrooze jest świetny to talii OTK, gdzie opp spokojnie wzywa blockery nie przejmując się. Co tam? 2 Locomotywy, Corile, Emeral i Propeller. A tu się wzywa Emerala i ewoluuje go… wtedy ST tylko oppa uratuje. Hedrianów i Cyber Lordów jest naprawdę dużo, a takie stwory jak Hypersquid Walter nie stają się jednorazowymi kartami. Karta nadaje się najbardziej to talii BU lub RUB czy BUY. Jak pisałem, karta jest wnerwiająca, opp sobie umocnił pole blockerami, a my je w jednej turze bez ostrzeżenia ignorujemy niszcząć po 2-3 tarcze. Deck taki, w którym większość kart będą przedstawicielami tych ras jest trudny, bo każda z obu ras ma tylko jednego blockera, w dodatku jeden jest bezużyteczny a drugi SR, ewo i za 6 many. W talii Hydroozów mam dwa, poszukuje jeszcze dwóch, i przyznam – karta świetna. Jak pisałem wcześniej, ciężko o blockery, więc radzę się zaopatrzyć w Hunter Fishe, Squita i Phantom Fishe, i później zewoluować jakiegoś CL w Quazle. W takim razie co należy wsadzać do decków z H lub CL? Postaram się wymienić najlepsze karty: Hourglass Mutant – Świetna karta. Ma moc 2000 i czyni slayery ze wszystkich naszych stworów wody i ognia. A kosztuje… co? What? Tylko 3 many?? Z Hydroozem Hour tworzy nam odpowiedniki Melni. Których możemy mieć w talii 20 (odpowiedników). Wsadzamy ze 3,4 do talii z Hydroozem, bo łatwo ich zdobyć – rzadkość tylko C! Propeller Mutant – Również świetna karta, która z Hydroozem pozwoli nam czyścić oppowi pole ze słabszych stworków, można go też poswięcić do zniszczenia Charmili i zdiscardowania przeciwnika… jak w przypadku Hourglassa, wsadzamy 3, 4 sztuki, bo rzadkość wynosi także tylko C. Windmill Mutant – Hedrianowa wersja Horrida. A wyobraźcie sobie, jaka by była masakra z Hydroozem – stwór nie do zablokowania ze zdolnością discardu przy ataku. 4 to będzie za dużo – 2, 3 ystarczą. Locomotiver – Staple w decku z hedrianami. Shield Trigger, discard karty oppa, rasa Hedrian pozwoli nam go wydbyć dzięki Emeralowi spod tarczy i go potem zewoluować. 4, mniej się nie da ich wsadzić. Chyba, że aż tylu nie mamy. Mongrel Man – Doskonały zastępca dla Mista, jeśli zaś obawiamy się tanich remowali, załatwiamy szybko Hydrooza i uodparniamy go na większą część tych removali. A draw za każdego zniszczonego stwora się opłaca... 2,3 do decku najlepiej.
Emeral – Tania bardzo karta współpracująca z Loco i Hourglassem. Wzywając go mamy tanią podstawkę pod Hydrooza. Czyż to nie pikne?2-4 do decku, prędko. Marinomancer – Średnia, acz przydatna karta do decków, gdzie góruje darkness lub light, bowiem pozwala odwrócić 3 karty z talii i wziąć do ręki dark lub light. Wsadzamyu 2 do talii najlepiej. Corile – Jeden z najlepszych Cyber Lordów, który użyty na ewolucje (lub lepiej, ewo na ewo) u wroga wyciek piany spod ust. A jeśli mamy pare Corilów w talii, możemy opóźnić wroga o kilka tur. 4do talii najlepiej wsadzić. Hokira – Karta ładnie komponująca się z Propellerami. Ponieważ jednak nie jest w 100% przydatna, wsadzamy tylko jedną do talii. Sea Mutant Dormel – Multicywilizacyjna karta, która może być jedną z podstawek pod Nagę czy Hydrooza. Rzadkość U pozwala łatwo go zdobyć, więc warto wsadzić do dwóch do talii.
Jak widać, najlepsi przedstawiciele mają efekty jednorazowe przy wezwaniu, co pozwala nam go wezwać nie żałując wyboru. Rzadkość w pełni zasłużona, bo nie wyobrażam sobie, by tak świetna karta miala jedyne U czy C. A teraz deck Z Hydroozem, nie oparty na nim: Darkness: 3xHourglass Mutant 4xPropeller Mutant 4xLocomotiver 3xMongrel Man 2xWindmill Mutant 4xBloody Squito 3xCranium Clamp 3xCorpse Charger Water: 4xCorile 3xEmeral 2xMarinomancer 4xEnergy Stream 3xEureka Charger 3xPhantom Fish 3xCrystal Memory Multi: 3xHydrooze, the Mutant Emperor
Łącznie: 51 kart Specjalnie nie zamieściłem jakiś Bardzo Rzadkich kart, bo do decków na nim opartych naprawde nie trzeba. Jedyne ciekawe karty do takich talii to Tanzatyne, Battleship Mutant czy Emperor Quazla.
Teraz też wymienie blockery, na które trzeba uważać podczas grania Hydroozem: Szubs Kin, Twilight Guardian – rzadko spotykana karta zastąpiona Valkyerem i Asterią, choć czasem można tego starusieńskiego Szubs Kina spotkać w Guardian Deckach. Drobna osłona Gigaslugiem czy renervaiting Zombie Carnivalem lub Gigargonem oraz Hourglass pomogą na Szubs Kina. Valkyer, Starstorm Elemental – karta, która zastąpiła Szubs Kina statsami – 5/7000 i rzadkością – U, nie R. na niego polecam to, co polecam na Szubs Kina. I na Asterię też. Gran Gure, Space Guardian – Jeśli karty takie, jak na karty powyżej nie podejdą, polecam jako obronę przed Gran Gurem użyć Shadow Moona, Cursed Shade’a, czy gdy widzimy tapniętego Gura tapnąć Battleship Mutanta i rozwalić go Dormelem, a następnie wskrzesić go. Amnis, Holy Eemental – pies na Hydrooza. Ponieważ to karta promo, to spotkamy się z nim zwykle na DMC. Karta nie ginie w walce z potkami ciemności, jedynym ratunkiem jest walnięcie w niego stworem ognia lub wody przy Hourglassie na naszej stronie pola. Oraz inne zagrożenia dla Hydrooza tu wypisze: Volcanic Arrow – jeśli w piątej turze opp użyje Volcanica na Hydroozie, będziemy musieli odczekać ture by go wskrzesić i ponownie wezwać. To jednak jest mało opłacalne dla oppa, bo on straci tarcze podczas zagraniu Arrowem. Terror Pit/Hopeless Vortex – Spelle mogące zaszkodzić Hydroozowi, w dodatku nie mają negatywnych skutków, i opp nas trochę spowolni, jeśli zdecydujemy się wskrzesić i wezwać Hydrooza. Vine Charger/Natural Snare – Tu nie pomogą karty wskrzeszające. Trzeba być też na to przygotowany, więc radze się zabezpieczyć spellami cofającymi karty z many. Podsumując: karta bardzo dobra, świetna do OTK, grając RUBem współpracuje Hyd z Jagalzorem. Set zawiera świetne karty, mnóstwo multi, dobre ewo i ulepszenie Szubs Kina – Valkyera. Mutantów takich jak Windmill lub Dormel czy Cyber Lordów jak Meloppe nie zabraknie, więc dostaje Hydrooze dużego plusa za set. To tak: +Rasy +Koszt +Efekt +Set +Obrazek -Przeciwko taliom bez blockerów mało przydatny.
Ocena: 5/6
|