Lux - 2009-03-01 15:46:05

Doraballom, Lord of Demons



http://img184.imageshack.us/img184/4634/s5hj6.jpg

Name:  Dorballom, Lord of Demons
Rarity:  Super Rare
Card Number:  6
Civilization:  Darkness
Card Type:  Evolution Creature
Cost:  10
Creature Type:  Demon Command
Power:  13000
Card Text:  Evolution: Put on one of your Demon Command.
When you put this creature into the battle zone, destroy all creatures except darkness creatures. Afterwards, both players put all cards in their mana zone into their graveyard except darkness cards.
Triple Breaker
Set:  DMC-38 Castle of Demon, DM-14 Generation Gear
Illustrator:  Ittoku



Nazwa:  Dorballom, Lord Demonów
Rzadkość:  Super Rzadka
Numer Karty:  6
Cywilizacja:  Ciemność
Typ Karty:  Kreatura Ewolucyjna
Koszt:  10
Typ Kreatury:  Rozkazujący Demon
Moc:  13000
Tekst Zasad:  Ewolucja: Połóż tę kartę na jednym ze swoich Rozkazujących Demonów.
Kiedy ty położysz tą kreaturę w polu bitwy, zniszcz wszystkie kreatury oprócz stworów ciemności. Później, obaj gracze kładą wszystkie swoje karty many na cmentarzysko oprócz cywilizacji ciemności.
Potrójny łamacz.
Set:  DMC-38 Zamek Demona, DM-14 Generacja Rzeczy
Ilustrator:  Ittoku




Dzisiejszą Japońską Kartą Tygodnia został Dorballom, Lord of Demons. Przejdźmy do opisu. Nazwę stwora na pewno kojarzymy z Ballom'em, który przechodził swoje lata świetności wraz z pojawieniem się czwartego dodatku wyprodukowanego przez Wizards of the Coast. Obrazek narysowany przez Ittoku także przypomina nam o angielskim władcy duchów, ale Japończyk wydaje się silniejszy od poprzednika. Ilustracja daje nam do myślenia, że efekt tej karty musi być bardzo dobry. Jego zdolność powala na głowę, ponieważ niszczymy wszystkie karty oprócz cywilizacji ciemności znajdujące się w polu bitwy jak i w strefie many. Jeśli przeciwnik nie gra Darkness'em przegrał cały pojedynek, nie ma szans żeby odrobił takie straty w strefie many. Zdolnośc nadaje się do talii Mono Dark z ewentualnym użyciem supportu jakiejś cywilizacji. Koszt ewolucejnej karty wynosi aż dziesięć man. W tym przypadku bardzo przyda się pomoc natury, gdzie będziemy mogli skorzystać z takich kart jak: Bronze- Arm Tribe, Faerie Life oraz wielu innych. Takie połączenie może niektórym się nie spodobać, ale to jest raczej konieczność, mono dark nie wytrzyma zbyt długo z taliami pierwszotierowymi. Moc opisywanej dziś kreatury wynosi aż trzynaście tysięcy, a do tego Dorballom jest potrójnym łamaczem. Przy genialnym efekcie, który może zczyścić całe pole bitwy przeciwnika możemy go bardzo szybko wykończyć. Ogólnie staty wynoszą 10/13000. Najbardziej poraża koszt, ale jak już wspomniałem od czago mamy cywilizację natury oraz Charger'y. Rasa Demon Command to jedna z najbardziej rozpoznawanych ras, o których słyszał każdy gracz DM. Właśnie ta rasa jest najsilniejszą, rasą cywilizacji ciemności. Chyba wszyscy słyszeli o takich kartach jak Gajirabute Vile Centurion czy o niedocenianym przez niektórych Daidalos, które są przykładami dobrych Demon Commandów. Karty rasy Demon Command według mnie powinny znajdować się najczęscię w monosach lub Controlach, ewentualnie w Aggro-Controlach. Sety, w których znajduje się Dorballom jest ciężko zdobyć ze względu na pochodzenie japońskie oraz na wysoki koszt tych zestawów, chociaż kupując DMC-38 mamy pewność, że na niego trafimy. Rzadkość karty raczej do niej pasuje, gdyż po wezwaniu Dorballom'a przeciwnik ma małe szanse na wygraną oraz jak wiadomo w dzisiejszej metce mało kto gra monosami. Kartę oceniam na 4+/6, ponieważ decki mono są rzadko używane, a jego koszt jest zbyt duży. Teraz Wasza kolej. ;)

Revcio - 2009-03-01 16:45:57

Śmieć. Nawet z mana rush przegramy.

pit21 - 2009-03-02 18:53:10

5-/6
Do monosu idealna. ;)
Jak się jeszcze ma mnóstwo many to po oppku. ;)
Wzywamy go i oppka ratuje tylko HA przed "śmiercią" (lub coś innego)

Bazagazeal - 2009-03-02 19:22:04

Nie tylko HA tylko Pit bo HA mu nic nie da, chyba że ma więcej stworków...
Co do karty to podoba mi się jej efekt oraz obrazek.                                                   
Z maną już nieco gorzej.

Ocena: 5-/6

napisałem "lub coś innego" ;p Chodziło mi, że wtedy opp szybko nie przegra i się jeszcze "pobawi" w zbieranie many. xDDD

Kokoju - 2009-03-11 21:42:08

Według mnie japończykom brak pomysłów i ulepszają dawne. Tylko czekać, aż pojawi się Boranius stalowy smok czy Super Necrosmok Ab Zoalin(np. +4000 za trupa). Zaczynam tęsknić za dawnym DM, te efekty stworów są za potężne... Dorballom to karta na trzecim miejscu co do przesadzonych kart, co ciekawe, wiekszosć "przesadzonych" według mnie kart to światło lub ciemność, 3 najgłupsze to:
-Alphodios, który zabrania rzucania i wzywania stworów nie ze światła... krtoś bez lightu po prostu przegrywa, chyba, że ma dostatecznie dużo kart w polu
-Nie pamiętam nazwy. Darkness-Light, ewo (lost crusaders i chyba mecha thunder), że na grave wysyła manę, stwory w polu, mana i karty w talii nie z ciemnopści i światła. Właściwie ktoś bez tych ras przegrywa, a nawet jeśli posiada jedna z nich, to i tak pewnie połowa talii i mnany na grave.
-Dorballom

Revcio - 2009-03-11 22:51:25

:PPP Od Aphadiosa i Dorbalooma bardziej jest przesadzony King Alcadeias, Holy Gaia.
Gdy opp kładzie nie-multi kolorową kreature na pole walki , kładzie ją na cmentarz.

Kokoju - 2009-03-20 17:51:52

Z nim nie jest najgorzej, zawsze może go sprzątnąć spell, osthus, swamp worm, chaos worm, unicorn fish, storm shell itp. Chyba że koło króla jest królowa, Quen Alcadeias, Holy Gaia i pare kilo mięsa armatniego do wytracania stworów rostusami, swampami, storm shellami itp.

dado - 2009-03-23 17:55:18

zgadzam się.grałem alphadiosem ale po tygosniu przestałem bo gra była nudna

Kokoju - 2009-04-04 13:24:50

użycie Alphodiosa odbiera przyjemność z gry zarówno używającemu jak i broniącemu sie

Dorballom - 2010-12-28 10:44:05

Nie wiem o co wam chodzi ja se Dorballoma zdrukowałem i gra kończyła się przy 10 manach. I BYŁO GIT!

more ciechocinek hotel wellness malowanie elewacji warszawa cennik BoĂŽte de vitesses automatique Jeep